Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

15 Mayıs 2011 Pazar

Manisa Spil Lions Dağ Bisikleti Yarışı ve Manisa Sabuncubeli Orman İçi Turu

Bornova Manisa kavşağı çıkış hazırlıkları

1. Manisa Spil Lions Dağ Bisikleti Yarışı 2008 yılında düzenlenip geleneksel hale gelen yarışlara izleyici olarak katılmak için 15,05,2011 tarihinde saat:08.30 Özkanlar Cumhuriyet parkında toplandık. Cumhuriyet parkından 10 kişi yola koyulup Osman Kibar Kavşağından katılım ile 11 bisikletli olarak Manisa yolunda pedallamaya başladık. Grup sürüşümüz sırasında kopmalara izin vermeyerek yer yer kısa molalar verip İzmir Manisa yolunu kat ettik.
Manisa Süreyya Mesire Alanı girişi molamız
(arkadaşların lastiği batlaması üzerine burada
onları uzunca bir süre beklemek zorunda kaldık )
Manisa'ya vardıktan sonra Manisalı olan Enes Öztorun öncülüğü devralıp bizi Manisa Kent Ormanına yarış parkuruna ulaştırdı. Organizasyona diyecek bir şey yoktu resmen daha bisiklet üzerinden inmeden Muhlis Dilmaç bizlere makarna buz gibi ayran ve lokma ikram etti. Uzun ve yorucu rampalardan sonra açlığımızı bastırmak için makarna kurtarıcımız oldu. Lokma konusuna gelince alışkın olmadığımız bir lokma idi. Enes'e sorduğumuz zaman Manisa usulü dedi. Manisa'da lokma şerbetsiz ikram edilirmiş. Açlığımızı geçici süre için bastırdıktan sonra yarış parkurunda seyirci bölümünde yerimizi alarak yarışın başlamasını beklemeye koyulduk. Elit Erkekler yarışını izledik. Bizler yarışı izlemek için orada olduğumuz kadar elit erkekler yarışına katılan Ferhat Şener'i desteklemek için de orada idik. Yarış sırasında Ferhat'ın sol bacağındaki yaşadığı sakatlık bizleri üzdü.
Manisa Kent Ormanı Yarış Parkuru

Yarışmadık ama bizlerde parkura girdik
 yalnız bisikletleri aşağıda bırakmışız

Enes muhakkak bir gün o 79 numara ile
 sende yarışacaksın

Yarış sonrası Manisa'ya kadar gelmişken Manisa Kebabı yemeden dönmek olmaz deyip Enes yine önümüze düşüp bizleri 8 havuzunu Tuğba kuruyemişçisinin tam arkasındaki sokakta bulunan Matador ekmek fırını sırasındaki Meşhur Manisa Kebabçısına götürdü. benim ilk kez tattığım Manisa Kebabı sınıfı geçti ve künefeninde hatırı sayılırdı. Karnımızı doyurduktan sonra evin yolunu tutma zamanımız geldi. Dönüş yolununda Sabuncubeli yokuşlarında ekzos konusunu kimse çekmek istemiyordu. Fakat tüm tur katılımcıların bisikletleri orman yolları için uygun olmaması nedeniyle grup ikiye bölünmek zorunda kaldı. Kayapınar ayrımına kadar beraber pedalayıp Kayapınar ayrımında vedalaşıp 6 kişilik bir ekip orman yoluna koyulduk. Kısa sürede İzmir-Manisa yolundan yükselip yoldaki araçlar minyatür boyutlarda kaldı. Orman yolunun çok kısa kısmı asfalt olup toprak yoldan devam ettik. Toprak yolu düzeltmek için greyder girmese imiş yol çok zevkli olacaktı . ılımlı rampası orman içinden her iki tarafı ağaçlar ile kaplı zemini çiçeklere bezenmiş olan yolun tek dez avantajı yol düzenlemesi için yola giren greyderin palet izlerinin üzerinde bisikletin zıplaması idi. Lastik havalarımızı azaltmamızla bu konforsuz sürüşü minimalize ettik. Yolu takip etmeniz ve yoldan ayrılmamanız halinde yol sizi doğruca Sabuncubeli Jandarma Karakoluna çıkaracaktır. Toprak yolun Yolun 9. ile 10. kmsinde yol ayrımı olup bu yol ayrımlarının biri iniş biri çıkıştır. İnişten devam etmek insanın içinden geçse de inmeniz halinde Sabuncubeli virajlarına ulaşıp indiğiniz kadar rampayı çıkmak zorunda kalırsınız. Jandarma Karakolundan sonra pedal çevirmeden Bornova'dasınız.

Sabuncubeli Alternatif Yolu Rotası : http://www.mapmyride.com/routes/view/34429466/

Kayapınar Ayrımı
Sabuncubeli Alternatif yolundan manzara

Sabuncubeli Alternatif yolundan manzara ve Barış

Bu tur ile ilgili tavsiye toprak yol boyunca yiyecek imkanı olmayıp ki bence gerekte yok kısa bir parkur Yol üzerinde 5-10 evden oluşan ismi haritalarda yazılı olmayan dağ köyünden geçerken su ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.